Dagens råd: Køb træpiller fra Tyskland

Hej kære læsere,

I må altså undskylde, at jeg har været lidt fraværende på bloggen de sidste par måneder, men jeg har haft rigtig mange ting at se til, men det fortæller jeg jer mere om på et andet tidspunkt! Nu til dagens emne, som jeg faktisk har glædet mig til at fortælle jer om, for selvom det ifølge kalenderen snart er vinter, så kan vi meget vel risikere at få en lige så lang vinter, som vi tidligere har oplevet det, og hvis det er tilfældet, så venter der sig et par ture til Tyskland, hvor der skal købes træpiller.

Det er blevet meget almindeligt at købe træpiller fra Tyskland, fordi det er meget billigere end her i Danmark, hvilket hovedsageligt skyldes den meget lave tyske moms på kun 7 %. Til sammenligning ligger den danske moms på hele 25 %, så allerede der ligger der nogle enorme besparelser, og så kan det hurtigt blive pengene værd at starte bilen op for at køre hele vejen til Tyskland efter nogle træpiller.

Desuden ser mange sit snit til at handle stort ind i grænsebutikkerne, nu hvor de alligevel befinder sig på tysk jord, og det kan faktisk være en rigtig smart måde at lave en ekstra besparelse på.

træpiller fra tyskland
Jeg har været lidt inde på det allerede, men skal man købe sin træpiller fra Tyskland, foregår dette som regel ved grænsen eller lige deromkring. Alt andet vil ikke kunne betale sig, for så kører man jo bare længere for at handle for samme beløb, og det er jo ikke ligefrem noget, man sparer penge på.

Da der som sagt er tale om grænsehandel, er det ikke muligt for butikkerne at levere træpillerne hjem til dig, og det er derfor nødvendigt, at du selv henter dine træpiller i Tyskland. Du kan selvfølgelig også bestille en fragtmand, hvis du ikke selv har mulighed for at køre til Tyskland, men det koster selvfølgelig også ekstra.

En af fordelene ved at købe sine træpiller fra Tyskland er, at kvaliteten er rigtigt, rigtig god, og når prisen samtidig er i bund, så kan det altså ikke blive meget bedre. Man kan selvfølgelig sige, at det er lidt tidskrævende at skulle køre hele vejen til Tyskland for nogle træpiller, men det sparer man til gengæld en masse penge på, og så kan man som sagt også lave en hyggelig tur ud af det, hvor man kan købe billig sodavand, spiritus, slik osv., så på den måde kan der jo faktisk være nogle ekstra penge at hente ved at købe sine træpiller fra Tyskland.

Det var alt fra mig for denne gang, men jeg vender snart tilbage! Jeg har nemlig allerede planlagt nogle indlæg, som jeg skal have skrevet.

XoXo

Skriv et svar

